Wil je meer informatie over het kopen of huren van één de garageboxen van Extra Opslag?
Veelgestelde Vragen
Wie is Extra Opslag?
Extra Opslag is een opslag faciliteit centraal gelegen in de regio Amstelland/Schiphol en is voor u een betrouwbare partner. Meer dan de helft van de bedrijfsunits zal eigendom van privé personen zijn en op aantrekkelijke wijze verhuurd.
Wat bevindt zich op een Extra Opslag terrein?
Extra Opslag bestaat uit een ruime keus aan garageboxen en Opslagunits. Verder zijn er sanitaire voorzieningen (beschikbaar voor de huurders en eigenaar/gebruikers) tevens is er een afgesloten technische ruimte voor stroom en beveiliging. Er is cameratoezicht aanwezig, het terrein is volledig omheind, rondom beveiligd met een spijlenhek en toegankelijk via een elektrische toegangspoort. Iedere (garage-)box beschikt over een eigen huisnummer en dus een vestigings- en postadres. Om deze reden zijn er brievenbussen geplaatst.
Is er toezicht op het terrein?
Ja, ons terrein beschikt over een eigen Beheerder die een oogje in het zeil houdt. Deze beheerder treedt op namens de Vereniging van Eigenaren. Hij waakt over het sanitair en regelt het onderhoud en het contact met leveranciers.
Is het terrein goed beveiligd?
Ja, het terrein is uitermate goed beveiligd tegen brand en inbraak. Extra Opslag stelt alles in het werk om het terrein 100% veilig te maken. De uitgebreide beveiligings- en alarminstallaties op de terreinen voldoen ruimschoots aan de hoge kwaliteitseisen van het nationale BORG 2 beveiligingscertificaat die het NCP heeft opgesteld samen met de CCV. Jaarlijks vindt controle plaats en wordt het certificaat hernieuwd. Ons terrein heeft bovendien een eigen beheerder die een oogje in het zeil houdt. Het pand is ruimschoots voorzien van camera’s, waarvan de meldkamer de beelden in de gaten houdt.
Zijn er WC’s op het terrein?
Ja, ons terrein heeft prima centrale sanitaire voorzieningen waarvan de schoonmaak verzorgd wordt door de beheerder.
Is er een kantoor of aanspreekpunt op het terrein?
Ja, er is iemand aanwezig op het terrein binnen de genoemde tijdstippen ter beveiliging en voor vragen
De Garagebox
Wat is een garagebox?
Een garagebox is een multifunctionele ruimte die volledig voorziet in de behoefte van een flexibele huisvesting. De garageboxen van Extra Opslag worden standaard hoogwaardig opgeleverd met eigen verlichting, stroom, een individueel alarmsysteem voor inbraak en alarm en een Hörmann overheaddeur. Daarnaast kan de box worden voorzien van diverse meerwerkopties zoals extra stroom punten, licht, vloer, kleuren etc.
Hoe groot is een garagebox?
De garageboxen variëren van 17 m2 tot 80 m2. U kunt kiezen uit verschillende afmetingen qua lengte, breedte en hoogte.
Is er stroom in de garagebox?
Nee, in beginsel worden alle garageboxen geleverd zonder stroom maar kunnen voorzien worden van stroom (16 ampère). tevens bestaat er ook de mogelijkheid voor krachtstroom.
Kan er verwarming worden geplaatst in de garagebox?
Ja, u kunt in uw box zelf verwarming (laten) aanbrengen. Tevens is het mogelijk te kiezen voor klimaatbeheersing.
Is een garagebox brandveilig?
Ja. Elke individuele garagebox heeft een bijzonder hoge brandwerendheid van 60 minuten. Dit betekent dat er een zeer ruime marge is voor het blussen van een eventuele brand. De garageboxen van Extra Opslag voldoen hiermee aan de hoge eisen NEN 6069:2001 voor brandwerendheid.
Wat kost een garagebox?
Extra Opslag biedt diverse formaten garageboxen, deze kunnen verschillen in lengte, breedte en hoogte. U koopt al vanaf € 17.990,- v.o.n. (excl. BTW).
Kan een garagebox een officieel vestigingsadres zijn?
Ja, op alle garageboxen is een officieel huisnummerbesluit verkregen. De onderneming die de box gebruikt, kan deze als vestigingsadres van de onderneming inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Doordat iedere garagebox tevens beschikt over een brievenbus, kan er op dit adres ook post worden ontvangen.
Aankoop
Wat houdt de aankoop van een garagebox precies in?
U gaat over tot de aankoop van een opslag unit (een zogenaamde garagebox) gelegen op een Extra Opslag. Een Extra Opslag is een complex met opslag units bestemd voor op- en of overslag, stalling en daaraan ondergeschikte productiefaciliteiten ten behoeve van het bewerken en/of verwerken van goederen. U koopt hierbij een appartementsrecht op een Extra Opslag, waarmee u eigenaar wordt van een aandeel in het eigendom van de grond en de gebouwen met het exclusieve gebruiksrecht van uw opslag unit.
Wat is een koop/ aannemingsovereenkomst?
Als u een Garage of Opslagunit koopt, worden de wederzijdse rechten en plichten vastgelegd in een overeenkomst, de koop-/aannemingsovereenkomst. In deze overeenkomst zijn zaken geregeld die op de koop van de grond en op de bouw van de garagebox betrekking hebben.
Ben ik bij aankoop BTW verschuldigd over het aankoopbedrag?
Ja. U koopt de garageboxen vrij op naam. Over het aankoopbedrag (c.q. de bouwtermijnen) wordt door Extra Opslag BTW in rekening gebracht. Dat is een wettelijke verplichting.
Kan ik deze BTW terug krijgen?
Ja dat kan indien u aan de volgende eisen voldoet: de koper is ondernemer voor de BTW en verhuurt de garagebox aan derden. Bij bijzondere situatie raden wij aan contact op te nemen met de eigen belastingadviseur. Het door u betaalde BTW bedrag kunt u periodiek terugvorderen via een BTW aangifte (meestal per kwartaal).
Kan ik ook de BTW over andere kosten terug vorderen?
Ja. De BTW van alle kosten die op uw garagebox betrekking hebben, kunt u terug vorderen van de Belastingdienst mits aan dezelfde hiervoor vermelde voorwaarden is voldaan. Dit gaat middels een BTW aangifte.
Moet ik ook BTW afdragen?
Ja. U dient bij de verhuur-factuur BTW (21%) in rekening te brengen. De BTW-bedragen die u ontvangt dient u in te houden en af te dragen aan de Belastingdienst. Dat gaat middels een BTW aangifte.
Is zo’n BTW aangifte ingewikkeld?
Nee. Het is een eenvoudige aangifte die u binnen een maand na afloop van elke aangifteperiode moet doen. De BTW aangifte moet elektronisch worden ingediend. In de meeste gevallen is dit per kwartaal.
In welke box valt een garagebox?
Een in privé aangeschafte garagebox valt in principe in box III. Dit betekent dat u over de waarde van de garagebox vermogensrendementsheffing moet betalen, ervan uitgaande dat uw totale bezit meer bedraagt dan €30.360,- (het heffingsvrij vermogen voor 2019). In geval van fiscaal partnerschap bedraagt het heffingsvrij vermogen €60.720,-. Dit geldt overigens ook voor tegoeden die u op uw bankrekening aanhoudt en andere bestanddelen van box III. Daarnaast kan een in privé aangeschafte garagebox ook in Box I vallen indien u de garagebox ter beschikking stelt aan een vennootschap waarin u een aanmerkelijk belang heeft. Laat u in specifieke gevallen voorlichten door uw adviseur die bekend is met uw situatie.
Vereniging van Eigenaren (VvE)
Wat is een VvE?
De VvE zorgt voor het regelen van het onderhoud van het Extra Opslag en alle andere gemeenschappelijke belangen van de eigenaren. Zij sluit tevens een gemeenschappelijke opstal- en aansprakelijkheidsverzekering af. Als eigenaar van een garagebox op een Extra Opslag bent u automatisch lid van de VvE.
Wat heb ik met de VvE te maken?
Bij aankoop van een garagebox en/of opslag unit wordt u verplicht lid van de Vereniging van Eigenaren (VvE).
De VvE zorgt voor het regelen van het onderhoud van Extra Opslag en alle andere gemeenschappelijke belangen van de eigenaren. Zij sluit tevens een gemeenschappelijke opstal- en aansprakelijkheidsverzekering af.
Wat gebeurt er met mijn bijdrage aan de VvE?
Als eigenaar bent u bij aankoop een eenmaligebijdrage verschuldigd aan de Vereniging vanEigenaren (VvE), waarvan de hoogte wordtvastgesteld door de VvE. Als eigenaar bent u een maandelijkse bijdrage(het eigenaarsdeel) verschuldigd aan de VvE,waarvan de hoogte wordt vastgesteld door deVvE. Met deze bijdrage worden het VvE beheeren de opstal- en aansprakelijkheid verzekeringenbetaald. En vindt er reservering voor grootonderhoud plaats. Als eigenaar bent u een maandelijkse bijdrage(servicekosten) verschuldigd aan de VvE,waarvan de hoogte wordt vastgesteld door deVvE. Deze kosten zijn door te berekenen aaneen de huurder van uw bedrijfsunit. Het betrefto.a. de kosten van beveiliging, schoonmaak,communicatie, elektra en water.
Wat is het VvE regelement?
Neem contact op met onze makelaar of schrijf u in op onze website om meer informatie te ontvangen over de VvE (Vereniging van Eigenaren) reglementen en meer..
Recente reacties